Spring !

by - 21.27

Voi juku ! Kevät on tuloillaan, ainakin tän alkuviikon säätilasta päätellen. Mekin tänään työporukalla kirottiin, kun joudutaan olemaan neljän seinän sisällä tekemässä jotain toimistohommia, vaikka aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ulkona. Aina ei vaan mee nallekarkit tasan. :)

Randomisti käsi tossa mahan päällä. :D
Kävin tänään tekees pienen 45 minsan salitreenin, ja oon aivan naatti. Rääkkäsin itteäni sitten muutaman salikerran edestä, jalka -ja vatsalihakset kiittää ja kuittaa. :D Olin aivan törkeen väsynyt ennen kuin menin salille, ja siinä sitten urheillessani tunsin piristyväni tosi nopeesti. Kyllä se sitten aina kannattaa ajaa salille ! Aattelin, että jos sitten perjantaina menis vielä lenkille töiden jälkeen, kerta viimeinen lämmin päivä ilmeisesti tulossa. Oli se neiti-serkku mukana tai ei !

Salilta ajellessani kotiin mulle tuli yhtäkkiä ihan mielettömän hyvä fiilis (kevään tulo voi olla osasyynä). Mä en osaa sanoo miks, mutta jotenkin kaikki mun murheet vaan jäi taka-alalle. Mä päätin, etten jaksa enää murehtia menneitä juttuja, jotka on menny pieleen (kuten tätä kivuliasta eroa), vaan aion jatkaa eteenpäin pää pystyssä kohti uusia haasteita. En mä voi jäädä paikoilleni, vaan mun on mentävä eteenpäin. Ei tästä elämästä muuten selviä. Välillä saa itkeä, jos kohtaa jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia, mutta yleensä niistäkin selvitään kuitenkin voittajana. Ja mulla on mieletön tukijoukko mun takanani, jotka jeesaa mua pahan tilanteen tullen. Mutta totuushan on se, että "kukaan muu ei ole vastuussa sun onnellisuudesta kuin vain ja ainoastaan sinä itse." Joten mun on otettava itteäni niskasta kiinni ja vedettävä itteni täältä pohjamudista takas pinnalle. Kyllä mä pystyn siihen !




Opiskelupaikkahaku alkaa ensi viikolla, ja mä en oo edelleenkään päättänyt, minne aion hakea. Mulla on kyllä ollut monta inspiroivaa ja mielenkiintoista vaihtoehtoa päässäni, mutta mut valtaa aina ihan mieletön pelko. Uskallanko mä tosiaan muuttaa toiselle paikkakunnalle, pois täältä tutusta ympäristöstä, jossa mulla on monia hyviä ystäviä, ja jättää tää kaikki taakseni ? Toisaalta se tekis tällä hetkellä mulle enemmän kuin hyvää, lähteä hetkeksi pois täältä ja laajentaa näkökulmia toisella paikkakunnalla ja saada uusia naamoja elämääni. Toisaalta mua pelottaa, jos mä en sopeudukaan vieraaseen paikkakuntaan ja kouluun enkä saa yhtään ketään kaveria koulusta, ja sitä että mulle tulee niin ylitsepääsemättömän kova ikävä kaikkia ystäviä ja perhettä, etten pysty lähtemään ja mun elämästä tulis yhtä tuskallista kuin se täälläkin on ollut. En mä voi paeta mun menneisyyttä ja tiedän, ettei mikään muutto muualle vie kaikkia ongelmia pois. Se vaan tekis hyvää. Ei tarvis törmätä ikäviin naamoihin aina, kun liikkuu kaupungilla esimerkiks. Ja tosiasiahan on se, että muualle pääsee paljon helpommin kuin paikalliseen ammattikorkeaamme. Jos tulee tiukkaa ja hankalaa, voi sitä siirtoa sitten anoa tänne suuntaan.

Mun on vielä mietittävä asioita, sillä olishan se unelma päästä sinne ammattikorkeakouluun opiskelemaan. Jos mä sen unelman saavutan, muut tulee varmasti olemaan paljon helpommin saavutettavissa. :) Pieni potku persuksille tekis siis mulle nyt enemmän kuin hyvää näiden mun tavoitettavissa olevien unelmien kannalta. (Ketään vapaaehtosii antaa semmosta ? :D)



Mä löysin tähän loppuun tosi inspiroivia ja aiheeseen sopivia biisejä, näiden avulla on hyvä jatkaa eteenpäin ! :) Nautitaan tosta kevätauringosta vielä kun voidaan, tosin meikäläinen enempi lasin toisella puolella... :D



Kuvat: ylin omaottama, muut weheartit, videot youtubesta.

You May Also Like

0 comments