Vuosi 2014 - muutosten vuosi

by - 22.19

Vuosi sitten en todellakaan olis uskonut, jos joku olis mulle kertonu, että mun elämä tulee muuttumaan täysin. Vuosi 2014 oli mulle todellakin suurten muutosten vuosi.

Mitä mulle sitten tapahtui vuonna 2014 ? Aivan jumalattomasti kaikkea upeeta ja mahtavaa, vähän surullisiakin juttuja, mutta tää vuosi jää mulle muistojen kirjoihin. Mä tuun muistaa tän ikuisesti.

Alkuvuodesta suurin harppaus mulle henkisesti ja fyysisesti oli muutto Lohjalle. Mä en tuntenut ketään, menin täysin vieraaseen paikkakuntaan aivan yksin. Sitä ennen en ollut näin suuria juttuja tehnyt koskaan yksinäni. Mä oikeesti pelkäsin ihan jumalattomasti. Muistan sen fiiliksen, kun istuin autossa ja tärisin pelosta ja mietin, voinko mä vaan ajaa takas Turkuun ja jatkaa mun elämääni siellä. Mut mä astuin ulos sieltä autosta ja kävelin muiden uusien opiskelijoiden kanssa luentosaliin kuuntelemaan opettajien infoja. Oon niin ylpee ittestäni, etten jänistänyt tässä. Muuten en olis tässä just nyt.


Mä pelkäsin kaikkista eniten, etten tuu tutustuu yhtään keneenkään kun oon niin jumalattoman ujo ihminen. Mä jotenkin vaan otin uuden asenteen siinä autossa, ja päätin alkaa höpöttämään aivan jokaiselle tuntemattomalle. Siten mä löysinkin nää kaikki mun koulun ystävät. Siitä viimevuotisesta ujosta ja luovuttaja-Hennasta, joka ei uskaltanut sanoa vastaan kenellekään, musta on tullut rohkee ja periksiantamaton. En todellakaan usko edelleenkään tätä muutosta mussa, välillä mä vaan pysähdyn hetkeks ja mietin, miten ihmeessä mä pääsin näin pitkälle.


Lohjalta tosiaan sain monta rakasta ystävää, jotka tulee olemaan mun sydämessäni aina. Nää rämpi mun kanssa tän kouluvuoden läpi, tuki kun oli ahdinkoa, piristi mun päivääni vaan olemalla ihanat omat itsensä ja halimalla. Marina, Emilia, Heidi, Kaltrina, Elina. Mä en voi kylliks teitä kiittää, teitte mun vuodestani ikimuistoisen. Ootte kaikki ihan jumalattoman rakkaita mulle. Kiitos että ootte olemassa ♥ Lisäks tähän listaan vois lisätä vielä muut ihanat koulukaverit, kiitos teille myös tästä vuodesta. Teitte tästä ikimuistoisen ! (Kyl te tiedätte) Ja vaikka Kaltrina lähdetkin toiseen kouluun, sä et musta pääse eroon niin helpolla kultsi ! :* Laureamko, tuutorointi... Näistäkin olen saanut ihan mahtavia ihmisiä lisää elämääni. Kiitos teille !


Mun rakkauselämä on ollut yhtä jumalatonta vuoristorataa ennen tätä vuotta. Alkuvuosi meni todella karusti, mutta kesäkuussa se muutti suuntaa parempaan. Löysin tän ihanan ihmisen, jonka kanssa aloin juttelemaan ja jakamaan kokemuksia ties mistä. Paras päivä oli se, kun tää tuli tänne käymään ja alettiin tapailemaan. Ja siitä sitten seurustelemaan, maailman parhaimman illan päätteeksi. Ilman tota koulua (okei Tinderiä, niin koomiselta kuin se kuulostaakin :D) mä tuskin olisin tätä ihanaa ja mahtavaa ihmistä tavannut. Mä oon niin onnellinen ja iloinen tällä hetkellä, että melkeen pelottaa. Oon löytäny mahtavan ihmisen rinnalleni, joka aidosti välittää ja huolehtii musta. Oot ihanin kultsi, pus. ♥

Vaikka välimatkaa on Turkuun, silti edelleen Hanna on mun paras ystäväni. Se välimatka ei merkkaa yhtikäs mitään, kun on luja side. Samoin muihin ystäviini sielläpäin. Ootte rakkaita ihan jokainen ♥ Vaikken sielläpäin ookaan käynyt kovin usein (sillä koulu on verottanut mun aikaani tässä syksyllä), ootte silti mun ajatuksissani. Aina. Älkää ikinä epäilkö sitä.


Tietysti niitä surullisiakin asioita on tähän vuoteen mahtunut: epäonnistumisia rakkausrintamalla, sairaalakeikkoja, epävarmuutta tulevasta. Nää kuitenkin on jäänyt näitten mahtavien muiden asioiden varjoon, ja tuun muistamaan tän vuoden positiivisena ennemmin kuin negatiivisena. Kuitenkin jokaiseen vuoteen kuuluu auttamatta myös näitä surullisia asioita.

Mä en voi edelleenkään uskoa, että näin paljon on tapahtunut näin pienessä ajassa. Vuosi todellakin voi muuttaa sun elämääs todella paljon. Edelleen oon niin jumalattoman tyytyväinen, että mä olin rohkea. En ikinä olis antanu ittelleni anteeks, jos olisin luovuttanu tossa alussa.

Mä tein sen. Mä ylitin itseni. Mä otin riskin. Ja se kannatti.


Kiitos vuosi 2014, tuut aina olemaan muistoissani kultaisena ! Ja Lohja.

Jolo. ♥

Joitakin muita mieleenpainuneita tapahtumia tältä vuodelta:

- Fuksiaiset helmikuussa - parhaimmat bileet ikinä !
- Pietarin matka maaliskuussa
- Viron reissu
- Prime-iltama
- Festarit (Rantajamit, Himoksen juhannusfestarit, Weekend Festival)
- Jyväskylä roadtrip + muut matkustelemiset
- Laureamkon vuosijuhla
- Opiskelijabileet (Turun päässä ja Helsingissä)
- Itsensä ylittämisen tunne koulujutuissa
- Vaihtopapereiden lähettäminen ja pääsy vaihto-opiskelijaksi Skotlantiin
- Kämpästä luopuminen
- Network 2014 - tapahtuman järjestämisessa mukanaolo sekä Nuoriso-takuulla töihin -tapahtuman järkkääminen
- Tuutortoiminnassa mukanaolo + Laureamko.

You May Also Like

4 comments

  1. Vauuu <3 mä herkistyin ihan täysin, silmät vetisenä luin tätä- jotenkin sun aidon onnen tunsin tänne saakka <3 ihana!!! Toivon sun elämään onnea niin paljon <3 olet rohkea tyttö ja huippua että voit rehellisesti sanoa itsellesi voittaneesi!! Hali <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Emilia kiitos ihanasta kommentista, hymyilen varmaan koko päivän tän ansiosta <3 Ja hali sinne takaisin ! <3

      Poista
  2. Onnellisuutta myös tulevaan vuoteen muru! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon ihana Noora, ja kuin myös sinulle <3

      Poista