Ärsytyksen ja iloisuuden aiheet

by - 16.21

Lueskelin tuossa pari viikkoa Ennin blogista tällaisen samankaltaisen postauksen, ja tää tuli mulle taas mieleen tässä postausideoita keksiessäni. :D Joten päätin tehdä tästä omanlaiseni ärsytys/ilostuslistan, jotka pääosin taitaa liittyä Skotlantiin täällä tällä hetkellä ollessani.

Lisäks vaihdoin tuon bannerin mielestäni parempaan kuvaan ! Mielipiteitä, ajatuksia, ideoita ?


Ärsyttää

Asioista puhumatta jättäminen
Sorrun välillä itsekin tätä tekemään, ja inhoon itteeni sen takia. Tahtoisin niin kovasti jutella kaikista jutuista, mutta sit joku sisäinen lukko ei niitä sanoja vaan päästä mun suustani, ja tyydyn hiljaisuuteen tai myötäilemiseen. Mikä siinä muuten on aina, etten suutani saa auki oikeissa tilanteissa ?

Maiskutus
Iänikuinen ärsytys, joka juontaa juurensa lapsuusaikoihin ja mun rakkaaseen veljeen, joka aina maiskutteli mun naaman edessä tahallaan. :D Siitä lähtien tää on ollu ärsytyslistalla korkeella (vaikka itsekin tätä teen välillä huomaamattani).

Skotlannin säätila
Välillä sataa, välillä paistaa aurinko. Ikinä ei voi olla ilman tota jäätävää tuulta, se on varmaa. :D Tervetuloa siis tänne ! Tällä hetkellä paistaa aurinko, mut katotaan vaan muutaman minuutin päästä niin saadaan sitä sadetta osaksemme...

Kämppikset
Mä oon suurimman osan ajastani hillunut täällä Marinan tykönä, kun meillä on tosiaan täysin samat oppiaineet koulussa, ollaan samoissa ryhmissä tekemässä ryhmätöitä ja samat koulutehtävätkin omistetaan. Niin miksei tehtäisi niitä yhdessä ? Mun kämppiksille on ilmeisesti tämä joku suurempikin ongelma, sillä ne on alkaneet levittää musta jotain ikäviä juoruja, jotka kantautu mun korviin tuossa menneellä viikolla. Ihan kiva, että puhuvat, mutta puhuisivat edes nätisti... Myönnän, en ole siellä kauheasti hengaillut, että pitänee vissiin vierailla useammin keittiössä niiden kanssa ja jutella. Sitten kun ne taas siellä olisivat itse.

Koulutehtävät
Täällä on samankaltaisia tehtäviä kuin omassa koulussa Suomessa, mutta mä en yhtään tiedä mikä näitten vaatimustaso näiden suhteen on. Oon tässä pähkäilly omia koulutehtäviä vääntäessäni, että mitä ihmettä mä voin tähänkin kirjoittaa ja onko tää näin oikein yms. Epävarmuutta ilmassa. :D Itseasiassa tälläkin hetkellä pitäis olla kirjoittelemassa koulutehtäviä, mutta yllättäen tää blogi vei taas voiton tässäkin asiassa. :D


Ilostuttaa

Aurinko
Heti kun tänne Skotlantiin saavuttiin, otti aurinko meidät iloisesti vastaan. Tää kevätfiilis on ollut rinnassa jo tammikuusta lähtien siis ! Kyllä tuo aurinko vaikuttaa heti positiivisesti mielialaan. :D

Uudet ihmiset
Täällä ollessa on tutustunut uusiin ihmisiin, ja sitä kautta on ollut pakko myös harjaannuttaa omia englanninkielen taitoja oikein olan takaa. Tämä on erittäin hyvä asia, sillä tulin tänne lähinnä juurikin siksi, että englanninkieleni kohentuisi entisestään. Lisäksi on niin kivaa hengata näiden ihmisten kanssa, kun heidän kanssaan voi jo jutella lähes kaikesta. Ikävä tulee, kun lähdetään täältä touko-kesäkuun vaihteessa. :D

Opettajat
Verrattuna Suomen opettajiin nää opettajat täällä on ihan mahtavia ! Ne osaa opettaa omaa ainettaan niin intohimoisesti ja tunteella, että oikein itsellekin tulee sellainen oppimisen tahto, että haluu tehdä niitä tehtäviä ja kuunnella niitä opettajia. Tätä kun saisi myös Suomessa, olisin varmaan luokan priimus (just kidding). :D

Läheiset
Joka päivä ollaan juteltu niille läheisille ihmisille Suomessa, ja joka kerta ilahduttu heidän jutuistaan. Ihanaa, kun he kertovat kuulumisiaan ja tapahtumia siellä, kun me ollaan täällä eikä niitä olla todistamassa heidän kanssaan. :) Lisäks se suuri tuki heiltä, jota oon saanu, on auttanu mua täällä siihen ikävään niitä kohtaan. Ens viikolla saan yhden rakkaimmista luokseni tänne ja sitä seuraavalla viikolla kaks lisää, ja oon superinnoissani jo odottamassa heitä ! ♥

Paketit Suomesta
Maanantaina saatiin uus paketti rakkaasta kotimaastamme, kun porukat lähetti meille herkkuja ja RUISLEIPÄÄ. ♥ Ah sitä ilon tunnetta, kun huomattiin tää paketissa. Tätä oltiin jo kaivattu oikein olan takaa !

You May Also Like

6 comments

  1. Kivan erilainen postaus! Tätä oli mukava lukea :) Onpa inhottavaa että kämppiksien kanssa tuollaista. Tulisipa tännekin aurinkoisia päiviä taas!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti ! :) Jep, mut onneks nyt kaikki on ihan hyvin. Toivotaan sinnekin aurinkoa ! :)

      Poista
  2. Kiva postaus!:) Koulutehtävät on niin ärsyttäviä:D

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista