Some things from last week

by - 20.32

Heippa ! Tulin vaan kertomaan, että elossa ollaan vielä. Tän päivän Aalto Design Factoryn tapahtumanjärkkäämisen jälkeen olotila on suoraan sanottuna kuin jyrän alle ois jäänyt. Tais kaikki stressi lähteä, kun tuokin on nyt takanapäin. Okei, yks "pikku" raportti pitäis vetästä tosta ja blogiteksti meiän Yrityslabran blogiin (kandee tsekkaa, siellä ois meikäläisen tuotostakin nähtävissä jo ja tulee olemaan tässä vuoden ajan), niin ois opintopojot plakkarissa. Mut enivei, palataanpas vähän tohon viime viikkoon vielä näitten kuvien kera.


Meillä oli Tikkurilan Laureassa Return Orientation viime keskiviikkona, jossa muisteltiin noita meiän vaihtoaikoja ja jaettiin kokemuksia muiden vaihdossaolleiden kanssa. Siinä kun kertas niitä asioita, mitä oli siellä tehnyt ja kokenut, kyllä ikävä iski ja kovaa. Tällä hetkellä oon sitä mieltä, et oon vaan nähny unta etten mä missään Skotlannissa ikinä oo ees ollutkaan. :D Tosi epätodellista. Mut kyllä mä vaan siellä olin ! Lisäks mietittiin, miten ollaan muututtu tai miten muut on täällä muuttuneet, ja kyllä mä siinä jutellessa huomasin, että asiat on muuttuneet puolin ja toisin täällä. En osaa sit sanoa, että ovatko enempi parempaan kuin huonompaan. Itse kuitenkin kasvo tuolla reissulla, ja huomas kyllä kun saapu tänne, että nää hemmot myös täällä ovat omalla tavalla kasvaneet ja aikuistuneetkin. Ehkä vähän erkaantuneetkin, muttei kuitenkaan kovin radikaalisesti mun mielestäni. :) Juteltiin myös kulttuurishokeista, ja ai että muistan sen kun laskeuduttiin tänne, että lentokone oli täynnä suomalaisia, eikä enää saanu huudella mitään kauheuksia suomeks julkisesti. Oikeest kuinka hirveetä ! :D Piti oikein miettiä, mitä sitä päästää suustaan ekoina viikkoina takas täällä eikä enää sanoa suoraan suomen kielellä siinä kauppajonossa tyyliin "perkele kun on hidas jono, menis nyt vähä nopeemmin ! Hemmetin etanat !!" OIKEESTI hirveetä. :D Mut nyt oon tottunut taas pitämään suuta soukemmalla, ei hätää.


Saatiin tuolta Tikkurilasta ilmaiset pitsat (worth it), ja päätettiin mennä niistä nauttimaan Aurlahden rantaan. Auringonlasku oli ainakin ihan mielettömän upee, harmi kun ei ollu kunnon kameraa messissä.


Torstaina sitten olikin melkoista kiirettä ympäri maita ja mantuja. Aamu meni tiimiaamussa Yrityslabralla, josta sitten siirryttiin suoraan tekemään meiän projektia nimeltä some-paja. Saatiin aika hyvin se jo alkuun, ja innolla odottelen lisää ! Toinen projekti on myös saatu alkuun, joka on mielettömän hyvä juttu. Hengattiin sen jälkeen toimistolla ja oltiin ahkeria myyjiä (opiskelijatarroja), ja siitä sitten lähdettiin hakemaan Subista ruokaa. Mussuteltiin sitä sit toimistolla, ja hoidettiin vikat jutut tohon tän päivän tapahtumaan. Siinä sit tajusin kans, että mun luuri vetelee viimisiään, ja tällä hetkellä siihen ei sitten ees kannata soitella. Ette kuule mua enää. En tiedä onko liittymässä vai luurissa vikaa, mut molemmat vaan suosiolla vaihtoon mun mielestäni. Jahka sitä ylimäärästä rahaa ois. :D Sen jälkeen miitattiin Amarillo Lohjan kanssa, ja saatiinkin muutamat bileet jo sovittua. Tuli kyllä hyvä fiilis tuon miitin jälkeen ! Ja melkein koko päivähän tuossa sitten vierähtikin... Kiireinen aikuisuus. :D

Tuon jälkeen sitten lähdin suhaamaan Turkuun, jossa Hanna jo odotteli mua. Juotiin muutamat juotavat ja käytiin muutamissa opiskelijabileissä (punanenät, Aussie Bar sekä perus Lyn/Vegas). Eipä me kauaa viihdytty ulkona, mut ihan hyvä seuraavaa päivää ajatellen.


Seuraavana päivänä vietettiin oikein kunnon HannaHenna-päivää piiiitkästä aikaa. En oikeest osaa sanoa, koska ollaan oikein kunnolla vietetty tolleen päivää vaan kaksistaan. Tuli tarpeeseen ehdottomasti ! Käytiin muun muassa Gaggui Kaffelassa (suosittelen, kivaa asiakaspalvelua, upee sisustus ja suussasulavia herkkuja, nami !), chillattiin Puolalanmäen puistossa, käväistiin Ruohonjuuressa (josta löysin helpotusta mun ainaisiin mahavaivoihin teen muodossa, kiitos Pukka detox-tee) sekä käytiin Kauppahallissa pitkästä aikaa ja hommattiin sushia. Näin tässä vaan käy, että kaikki näemmä yrittää mua käännyttää sushin syöjäks, pakko sanoo et kyllä se pikkuhiljaa tuottaa tulosta. :D Kuitenkin voiton vie edelleen Skotlannissa syödyt Delphinen itsetekemät sushit (oih niitä kun nyt saisin niin olisin ikionnellinen !). Loppuilta meni värityskirjaa väritellessä, miten tohon voi jäädä koukkuun ?! Ja mä olin erittäin skeptinen, että "pah ei tuo mitään rentouta" mut sitten kun lähdin ajelemaan kohti Lohjaa tuon jälkeen, mun fiilis oli extrarentoutunut. Mä en rehellisesti sanottuna muista, koska viimeks olisin ollu noin rentoutunut ! Sitä ennen siis olin aivan kärttypää ja vitutti lähestulkoon jokaikinen asia ja pienikin vastoinkäyminen, mut nyt on kyllä päinvastoin. Kaipa se sitten toimii, myönnettäköön...


Tällaset jumppakengät (Jonasta lainaten) lähti mukaan poistohintaan Vantaan Jumbon Intersportista silloin viime keskiviikkona. Olin jo pidemmän aikaa tällasia vaaleepohjasia kenkiä etsinyt, ja tässä ne nyt sitten oli puoleen hintaan. Nyt vaan oottelen sitä, että pääsen noita käyttämään. Pitäis vaan jaksaa vääntäytyä sinne salille taas pitkästä aikaa tai alottaa joku kiva harrastus. Ehdotuksia ?

Ja loppuun vielä mainittakoon, että Marina sai vihdoin ja viimein sängyn tänne. Ei enää sohvalla nukkumisia hänelle. :D

Hello guys ! Yes I'm alive, I think... Today was a little rough day because of the event we're arranging in Aalto Design Factory in Espoo, but maybe tomorrow I'll be more awake than today. Just wanted to share some of the pictures from last week with you. And yes, I'm missing Scotland already. Especially those great people there (and Delphine's great sushi !!). I think I've changed during that exchange, but so have others here. Maybe that's normal in that situation. Also I had an amazing day with my best friend in my former hometown Turku, a little party never killed nobody, eh ? ;) On Friday we spent some quality time with her, and it was all I needed that time. Thank you my gorgeous best friend Hanna. ♥ And yes, I bought that colouring book, and it made me feel so relaxed. Maybe it really works...

And btw, Marina got her bed finally here. It was about time. :D

You May Also Like

0 comments