Osaka, Japan part 1

by - 21.00

Hellurei ja hellät tunteet ! Meitsi on täällä taas, back to kylmä Suomi. Oisin kyllä voinu jäädä pidemmäksikin aikaa tuonne Japaniin, mut duty calls. Aloin vähän noita Japaninreissun kuvia katselemaan läpi, niitä kun kertyi reippaasti yli 800 otosta yhteensä... :D Mulla ei oikein oo varmoja muistikuvia siitä, missä järkässä tehtiin mitäkin tuolla, mutta suurinpiirtein muistaa kuvienkin kautta niin kerronkin tässä tällee jotenkin aikajanamaisesti nää. Tai yritän ainakin. Ja pahoittelut jos tulee outoa tekstiä, tää jet lag painaa edelleen päälle. :D

Musta välillä tuntu että ei tehty tuolla oikeestaan mitään, mut nyt kun aattelee jälkikäteen niin tulihan sitä tehtyä ja nähtyä ja koettua vaikka mitä. Mun reissu Helsingistä Tokion kautta Osakaan meni erittäin kivuttomasti, ja löysin todella helposti perille. Siis tuotako olin stressannut tässä koko ajan ? :D Naureskelin tolle toiselle osapuolellekin, että olinpas ollut tyhmä. Se lentokoneessa istuminen ei ollut mitään herkkua kyllä, mut siitäkin selvittiin. Kiitos Finnair ja Japan Airlines. Sain kyllä erinomaista palvelua !


Perille päästyä tosiaan siellä oli jo päivä (mun kroppa oli ihan sekasin ajasta, siellä kun kello on seitsemän tuntia edempänä kuin Suomessa), mutta mä olin aivan uupunut tuosta reissusta. Lentokoneessakaan en saanut oikeestaan kunnolla nukuttua, niin voitte vaan kuvitella millainen utuinen olo mulla oli. :D Ja se kuumuus (+20 astetta), oikein iski vasten kasvoja Tokion lentokentällä. Mulla kun oli paksu neuletakki päällä sekä vielä nahkatakki, olin pikkasen hikinen siinä juostessa kakkosterminaalista kolmoseen check-iniin... Tää ihana tuli kuitenkin mua vastaan Kansain lentokentälle, ja siitä lähdettiin suunnistamaan sen kämpille. Siellä mä sitten rojahdin suoraan sänkyyn vetämään tunnin päikkärit, jonka jälkeen lähdettiin heti syömään sushia läheiseen sushipaikkaan nimeltä Sushiro. Ja siis silloin ekana päivänä olin ERITTÄIN skeptinen noita kaikkia ruokia kohtaan (ja piti varoa, ettei vedä vahingossa kaalia naamaan, nuo kun käyttää melkein joka ruoassa sitä), mut tota sushia syödessä tajusin miks tuo toinen on siitä niin kovasti hypettänyt. Ihan törkeen hyvää !! Ekana päivänä ei muuta oikein jaksanutkaan tehdä, kun tuo jet lag paino todella kovasti päälle, joten mentiinkin jo ajoissa nukkumaan. Kaupan kautta.


Seuraavana päivänä päätettiin käydä sellasella kivalla kauppakadulla Nambassa. Namba on osa Osakaa, ja siellä oli erikseen siis kaksi pääkatua: toinen ostoskatu ja toinen ruokakatu. Koluttiinkin siinä sitten kummatkin läpi, ja muutamat ostokset tuli jo tuolloin tehtyäkin. En usko, että tulee erillistä ostopostausta kuitenkaan, ellen intoudu noita kuvailemaan. Jää nähtäväksi. :D Illan tullen nuo valot menivät päälle, ja istuskeltiinkin Namba Parks-nimisessä puistossa fiilistelemässä. Tunnelmallinen iltama. :)

Ens postauksessa kertoilen sitten enemmän, että mitä muuta tehtiin tuona kahtenatoista päivänä kun tuolla oleskelin ! Tuli kyllä todella tarpeeseen tollanen loma, jos nyt jaksais paremmin näitä koulujuttuja vääntää tässä (not). :D

You May Also Like

2 comments

  1. Oi vitsi, Japani on yksi matkakohteista, minne on päästävä :) Olin juuri itse Etelä-Koreassa ja tuli näistäkin kivista hieman samanlaiset vibat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Japani oli kyllä mielettömän siisti maa !! :) Oih sinnekin ois kiva päästä !

      Poista