Goals for this year

by - 22.31

Mä oon todella huono aina listaamaan mitään lupauksia uusille vuosille. Oon aina jotenkin sitä mieltä, ettei ne kuitenkaan toteudu. Vuonna 2013 kuitenkin aloin tekemään listaa sellaisista asioista, joita toivoin vuoden aikana tapahtuvan. Kirjoitin itselleni kirjeen, jossa nämä jutut oli listattuna. Avasin sen vuoden 2014 lopussa. Mulle tuli niiiiiin hyvä fiilis, kun luin niitä: olin meinaan lähes jokaisen jutun siinä kirjeessä toteuttanut ! Olin saanut opiskelupaikan, muuttanut toiselle paikkakunnalle, saanut uusia ystäviä, rohkaistunut ja tullut itsevarmemmaksi jne. Viime vuoden listassa monet jutut olivat taas toteutuneet, ja jukra että oli kivaa lukea niitä taas ! Sieltä löytyi muun muassa matkustelu, jota harrastinkin erityisen paljon viime vuonna.

Mutta mitä juttuja mä listasin tälle vuodelle toteutettavaksi ?


Mä kirjoitin kirjeen, jonka jätin siis porukoille ollessani joulun siellä. En muista montaa kohtaa siitä listasta, joten päätin toteuttaa tänne blogin puolelle ihan uuden listan. Jos näitä nyt on kaks, niin eiköhän niistä taas suurin osa toteudu ? :D

- Tee enemmän juttuja, jotka tekee sut iloiseks ja onnelliseks. Tää on arvokas elämänohje, josta oon vasta tässä vuoden aikana ottanut oppia. Välillä mä unohdan, että elämä ei saa olla pelkkää puurtamista ja raatamista, vaan siitä pitää myös nauttia.

- Muuttaminen. Tää tulee kyllä toteutumaan tänä vuonna, sanotaan ainakin että suurella todennäköisyydellä. Mä en malta odottaa tätä, varsinkin sen sisustuksen näkökulmasta ! (Sori kulta. :D)

- Liiku ja ruoki kroppaasi oikealla ravinnolla. Tässä mä haluan kehittyä, ja roimasti. Mulla on tässä hiljattain vasta todettu ärtyneen suolen oireyhtymään viittaava vaiva, joten tuo ruokapuoli olis hyvä saada hallintaan ja oikeaan suuntaan. Kun maha voi paremmin, mielikin voi paremmin. Liikuntaa saisi myös lisätä roppakaupalla lisää, pitää vaan keksiä se keino, millä siitä saa mieluista ja sellaista että sen saa sovitettua jo vallitseviin rutiineihin.


- Valmistuminen. Mun tavoite on valmistua koulusta joulukuuhun 2016 mennessä. Tällä hetkellä näyttää siltä, että saatan jopa aiemminkin valmistua. Sen näkee sitten lähempänä. Mä en malta odottaa tätä, mut toisaalta aika haikein mielin myös mietiskelen tätä.

- Rohkaistu. Uskalla yhä enemmän tehdä asioita myös yksin. Uskaltaudu sanomaan myös ei välillä: kaikkeen ei tarvitse myöntyä. Meikäläinen on vähän sellainen ihminen, etten osaa välillä sanoa ei, vaan myönnyn kaikkeen ja kohta huomaan uppoavani hommiin.

- Pidä ystäviisi yhteyttä. Ne on tärkeimmät tukipilarit elämässä, kuin oma pikku perhe.

- Matkustele. Ei ehkä tuu ihan samalla tavalla matkustettua mitä viime vuonna, mutta tavoitteena ois ainakin pari reissua vuodessa. Mulla ois listattuna vaikka kuinka paljon eri maita ja kaupunkeja, minne haluaisin lähteä. Toivottavasti ainakin kesällä tulee tehtyä reissuja.


- Toteuta unelmias. Niiden ei tarvii olla mitään hurjan suuria unelmia, pienetkin unelmat riittää.

- Säästä rahaa. Vaikka tällä hetkellä tää tuntuu olevan erittäin hankalaa, kyllä mä silti yritän parhaani mukaan.

- Be positive. Jätetään ne negatiiviset asiat suurimmaks osaks sinne taka-alalle, ja keskitytään niihin positiivisempiin juttuihin. :) Mä oonkin (niin kliseiseltä kuin se ehkä kuulostaakin) alkanut listailemaan aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa vähintään kolme hyvää asiaa, jotka on mulle tapahtunut päivän aikana. Toimii !


Ootteko te tehneet joitakin tavoitteita tälle vuodelle ? Mitä tavoitteita teidän listalta löytyy ?

You May Also Like

0 comments