The only way is up

by - 22.43

Yleensä sitä on tosi positiivinen ja iloinen. Vailla huolen häivää, ei murhetu turhista. Heittää läppää, nauraa paljon. Tykkää riehua ja hassutella. Olla kuten normaalisti.

Mutta tänään. Tänään ei ollut se päivä.


Tänään ryvin itsesäälissä. Tänään ajattelin, että olen arvoton. Tänään ahdisti niin paljon, etten sängystä kunnolla päässyt ylös. Tänään en vaan jaksanut. En yhtään mitään. En laittaa ruokaa, en käydä suihkussa, en harjata hiuksia, en vaihtaa yökkäreistä pois. Tänään en jaksanut elämää.

Heti aamusta ahdisti todella kovaa, kovempaa kuin koko viikkona. Harmaa pilvi yllä, muistuttamassa ihan kaikesta ahdistavasta. Kurkkua kuristi. Vatsa sekaisin jo toista viikkoa. Sekä henkisesti että fyysisesti oon aivan loppu. Loppu tähän tänhetkiseen elämään.

Varmasti itseäni saan syyttää tästä, ja syytänkin. Tänään oon syyttäny itteäni ties mistä kamalasta. Miks oot tollanen? Miks oot noin hemmetin laiska? Mikset oo yhtä hyvä kuin muut? Miks oot niin saamaton paska? Miks teet elämästäs näin vaikeeta? Miks oot edes olemassa?

Tänään olen siis ollut erittäin herkässä mielentilassa. Oon antanu ittelleni luvan nyt rypeä täällä, ja ehkä huomenna nousta täältä loukusta taas ylös. Ainakin lääkärissä on käytävä. Musta tuntui, että tarvitsin nyt tätä tällä hetkellä kiperästi. Olla hajalla ja rikkinäinen hetken. Oon niin kauan pitäny itteäni kasassa, että nyt repsahti koko helahoito kerralla. Oon itkenyt enemmän kuin vähään aikaan. Mut se on auttanut mua taas miettimään, mitä oikeasti haluan elämältäni. Jollain tapaa näyttänyt mulle suuntaa.


Tästä se siis alkaa, elämän kokoaminen. Etsin juuri sellaista, mistä nautin. Skippaan ihan jokaisen jutun, joka ei jollakin tapaa tee mua iloiseksi tai hyväksi. En aio edes harkita mitään pakosta, sillä tiedän selviäväni. Päästän irti kaikesta, joka mua jollain tapaa ahdistaa tai vetää alas. Seuraan mun unelmia ja intohimoja, ja kokeilen minne asti niiden voimalla pääsen. Tällä kertaa kyllä. Koska tää on mun elämä, ja koska mä voin.

You May Also Like

2 comments