Do things that scares the hell outta you

by - 20.00


Tässä kun olen pohdiskellut paljon viime aikoina lähtökohtaisesti omaa elämääni, olen päättänyt jo yhden asian. Olen päättänyt tehdä sellaisia juttuja enemmän, jotka ovat mukavuusalueeni ulkopuolella. Jotka jollain tapaa pelottavat minua, jotka tuovat sitä jännitystä ja muutosta elämääni. Puskea välillä ulos siitä kuplasta ja katsoa, mitä käy. Olen luonut muutamia uusia tavoitteita, jotka jopa pelottavat minua. Ja lisää tulee edelleen. Kaikesta pelosta huolimatta olen puskenut niitä kohti parhaani mukaan, ja matka jatkuu edelleen.

Ihmiset on erilaisia, myös tässä asiassa. Joitakin pelottaa esimerkiksi jo ylipäänsä esiintyminen yleisön edessä, jotkut taas pelkäävät vasta isompia asioita toteuttaessaan. Itse olen aina ollut hieman esiintymiskammoinen, enkä mielellään halua olla se huomion keskipiste. Kuitenkin tuolla koulussa kun teimme todella usein juurikin näitä esitelmiä, lieventyi se oma esiintymispelkoni huomattavasti. Ei se enää ollutkaan niin paha nakki, siitä selvisi kuitenkin hengissä!

Silti sisimmässäni oon edelleen pelkuri. Usein tällaisissa tilanteissa, joissa ollaan menty sinne mukavuusalueen ulkopuolelle, oon vaan suosiolla luovuttanut ja antanut asian olla. En ole puskenut läpi ja katsonut, mihin se johtaa. Mullahan on varmaan mennyt monet upeatkin kokemukset sivu suun mun pelkäämisen takia! Omaa mukavuusaluettaan voi laajentaa tekemällä juuri niitä pelottavia asioita, ja huomata että selviääkin niistä. Haastaa itseään entistä enemmän, ja tehdä vielä pelottavampiakin asioita. Esimerkiksi kolme vuotta sitten Lohjalle muutossa astuin suuren loikan mukavuusalueeni ulkopuolelle, josta olen edelleen ylpeä että uskalsin sen tehdä. Tai kun olen hirveästä jännityksestä huolimatta selviytynyt hyvin esimerkiksi koulumme esiintymisistä tai työhaastatteluista. Tai kun lähdin puoleksi vuodeksi vaihtoon ulkomaille. Tai se, kun uskalsin ensimmäistä kertaa mennä yksin julkisilla Helsingissä. Lisäksi se, kun matkustin yksin maapallon toiselle puolelle, vaati paljon rohkeutta ja siinä mentiin rutkasti pois siitä mukavuuskuplasta. Nää kaikki kokemukset on kuitenkin kasvattanut mua, ja auttanut mua selättämään ne pelon äänet.


Aion haalia näitä pelottavia ja jännittäviä juttuja entistä enemmän elämääni, sillä niistä saa sitä kunnon boostia itseluottamusta. Sen jälkeen tajuaa, että uskaltaakin tehdä erinäisiä asioita, ja tulee palo toteuttaa niitä muitakin itselleen pelottavia asioita. Useimmiten niistä asioista kuitenkin selviää!

Instagram - Hemppe              Twitter - Hemppee             Snapchat - Hemppe             Pinterest - Hemppe

I've decided to do more of those things that scare me and come out of that comfort zone. I've created new goals and started to push more towards them. But people are different in this situation as well: one is scared of performing in front of an audience, some people need more to be afraid of. I've been scared of performing, but in Laurea we did many school projects which included performing and presentations. And guess what? It wasn't so bad after surviving it! Still, I'm a little bit coward and gave up in many different scary situations. Damn, I could've missed so much because of that! You can wide your comfort zone by doing more things that scare you. For example when I moved to Lohja three tears ago I stepped a big step out of my comfort zone and I'm proud of that. Or when I had the courage to go with public transportation in Helsinki all by myself. Or when I travelled on the other side of the world by myself. These things have taught me so much about myself. I'm going to get more of these scary experiences in the future!

You May Also Like

0 comments