About goals

by - 15.12


Joskus nuorena mulla oli kunnon suunnitelmat, mitä aion minkäkin ikäisenä tehdä. Tiesin tasan tarkkaan, mitä aion mihinkin ikään mennessä olla saavuttanut. Ennen kolmeakymppiä vakituinen työpaikka sellaisessa paikassa, jossa oikeasti viihdyn ja työ jota tykkään oikeasti tehdä. Ennen kolmeakymppiä kaks lasta hankittuna, ihkaoma asunto jossa asun mieheni kanssa, avioliitto sekä monta erilaista matkaa tehtynä.


Olen miettinyt paljonkin näitä asioita viime aikoina, ja miettinyt myös sitä miksi oon noita tavoitteita noin tarkkaan asettanut. Mikä kiire meillä on tässä elämässä? Olen vielä nuori 24-vuotias likka (soon-to-be 25), mulla ei oo mikään kiire mihinkään. Ja mitä sitten, vaikken saa noita kaikkia ennen kolmeakymppiä? Ei mun tarvitse ottaa siitä stressiä, etten ehdi saavuttamaan tavoitteitani tiettyyn ikään mennessä. Miksi ylipäänsä stressata jostakin tuollaisesta asiasta niin paljon? Kuulostaa erittäin hullulta, ja sitä se onkin. :D

Silloin nuorena kun noita tavoitteita tein, en ottanut huomioon sitä, että mitä tahansa voi tapahtua. Varsinkin viime vuonna, kun lähipiirissä tapahtui paljonkin erilaisia asioita, alkoi miettimään uudelleen myös näitä omia juttuja entistä enemmän. Mitä mä oikeasti haluan saavuttaa? Onko sillä iällä oikeesti mitään väliä näiden tavoitteiden kanssa? Tottakai nuorena olisi hyvä purkittaa ne opinnot jos haluaa, mutta faktahan on se että tätä nykyää joutuu pakostakin kouluttautumaan lisää myös myöhemmällä iällä. Olen kuitenkin jo 24-vuotiaana purkittanut niin lukion, amiksen ja amk-opinnot, joten mielestäni tämä on aika hyvä saavutus. Maisteriopinnot ehtii sitten kyllä, jos sellaisia halajaa vielä suorittaa.


Viime vuoden alussa mietin kovasti sitä, että pitää olla jo tällainen ja pitää olla jo tehtynä kaikkea. Mutta mikä kiire tässä oikein on? Viime viikolla taas yliajateltuani (kovasti kyllä pääsemässä irti siitäkin onneksi) asioita tajusin poikaystäväni kanssa jutellessa, ettei tässä oikeasti ole mitään kiirettä mihinkään. Mulla on koko elämä vasta edessä, joten odotan uusia haasteita erittäin mielelläni! Ja jos jotakin haluaa saavuttaa, tulee se kuuluisa takamus irrottaa siitä sohvasta ja lähteä niitä tavoitteita toteuttamaan.

Tuumasta toimeen!

Instagram - Hemppe              Twitter - Hemppee             Snapchat - Hemppe             Pinterest - Hemppe

I had my life all planned when I was young: before I turn 30 I'll get married, have two kids, live in my own house with my man, have a great job I love and travel in many countries. I've thought about these things and realised: I don't have to rush things. Why stress about these things? Because it's pointless. I'm still young, and I have the rest of my life to achieve my goals.

You May Also Like

0 comments