Stressiä ja iloa

16.3.13

Oon tässä jo todella pitkään ja hartaasti miettinyt opiskelupaikkojen vaihtoehtoja, enkä edelleenkään oikein tiedä, mihin pitäisi hakea. Koulut kuitenkin on suurinpiirtein valittuna, mutta se järjestys vaan uupuu.

Vaihtoehtoina ovat siis seuraavat:

Turun amk, myyntityö, Sepänkatu
Turun amk, liiketalous, Joukahaisenkatu
Turun amk, liiketalous, Salon toimipiste
SAMK, liiketalous, Pori
TAMK, liiketalous, Tampere

Ja kyllä, niitä on viisi tossa, ja tiedän myös sen, että yks pitäis karsia veke. Oon vakavasti harkinnut ton Turun amk:n Joukahaisenkadun liiketalouden heivaamisen, ja siihen on muutama syy miksi en kyseiseen paikkaan haluaisi (yhden ehkä jotkut osaa päätellä). Saloon olis tosi kiva päästä, sillä yks koulukaverin hyvä ystävä on kyseisessä paikassa opiskelemassa liiketaloutta, ja sanoi tykästyneensä heti paikkaan. Poriin olis hyvät mahdollisuudet kans mennä, sillä sinne pääsee helpommin sisään kuin Turkuun ja koska se kiehtoo vaan mua niin suuresti. Tampere nyt vaan killuu tuolla, sillä se on aina kiehtonu mua kaupunkina, en näe mitään vikaa siinä ! Myyntityö kiinnostais ehkä eniten, sillä työharjoittelussa ollessani tykästyin tuohon vakuutusalaan, ja sieltä valmistuu mm. vakuutustoimihenkilöitä ja korvauskäsittelijöitä tuolta Rahoitus- ja vakuutuspalvelun linjalta.

Sitten tulee vaan se ehkä isoin kuoppa: pelko. Jos mut valitaan esimerkiksi Poriin, uskallanko mä lähteä sinne ? Pärjäänkö mä siellä ? Saanko mä uusia ystäviä sieltä vai oonko ihan yksin siellä ? Onko siellä sitten kiva opiskella ? Löytäisinkö mä jotain kivaa asuntoa sieltäpäin ? Kuulostavat todella turhanpäiväisiltä kysymyksiltä, ja jotkut ehkä tuhahtaisivat noille ja antaisivat palaa vaan, mutta mua vähän askarruttaa. Ehkä siks, koska oon tällanen järjestelmällinen ihminen ja mulla pitäis olla vuoden suunnitelmat jo etukäteen suunniteltuina, etten stressais liikaa. Mutta kerran stressaaja, aina stressaaja.

Mutta jos järkeillään, niin mitä mulla sitten täällä on sellaista, jonka takia mä en vois lähteä pois ? Tietysti on ystäviä ja perhe, mutta ovatko ne sellaisia, joiden vuoksi pitäis jäädä tänne kykkimään ? Tulenhan mä niiden kanssa olemaan yhteyksissä todella tiuhaan jos jonnekkin lähden. Mua vaan kiehtois niin paljon lähteä kauas pois täältä ahdistavasta Turusta, jossa jokainen paikka muistuttaa mua jostakusta ja jostain kamalasta/liian ihanasta asiasta. Mä jopa välttelen tiettyjä paikkoja, etten alkais muistelemaan surullisen ihania asioita, jotka niissä tapahtuivat. Periaatteessa siis mitä järkeä siis täällä olla ? Tosin sitten tulee se tunne, että täällä on kaikki tuttua ja turvallista, miksi lähteä pois täältä kun nyt kerran on jo kaupunkiin tutustunut niin hyvin, että osaa täällä liikkua ja olla. Mua vaan jarruttaa tuo pelko, ja mun on tässä tehtävä suuri päätös koskien mun tulevaisuutta. Uskallanko mä ottaa sen ensiaskeleen kohti uutta ja tuntematonta vai jäänkö mä tuttuun ja turvalliseen ? Se jää siis nähtäväksi.


Tähän samaiseen postaukseen aion vielä mahduttaa muutaman kivan kuulumisen ! Olen saanut töitä, ja kesästä on siis tulossa taas työntäyteinen. Mä tosiaan luulin, että se mun torstainen haastattelu meni niin penkin alle kuin olla ja voi, mutta näemmä mä sitten kesken luovuttamisesta huolimatta olin melko hyvä. :D Tietysti siihen vaikutti myös tuo kauppis, mutta eipä se paljoa paina loppujen lopuksi. Eniten varmasti työkokemus painaa sekä se, millainen ihminen olet. Mutta siis tervetuloa Naantalin Lidliin kesällä ostoksille, meikäläinen siellä sitten palvelee iloisena myyjänä ! Tiistaina vielä kirjoittelemaan työsopparia ja se on siinä. Ihanaa kun ei tarvitse enää stressata noista töistä, rahan tulo on taattu ja pieni kivi sydämeltä vierähtänyt. Ja plussana se, että jos en nyt saa sitä opiskelupaikkaa, mulla on töitä tarjolla myös syksyksi !

Olimme myös eilen käväisemässä Turussa yhden kaverin tykönä synttärijuhlissa, muttemme kauaa jaksaneet siellä hillua selvinpäin, joten tunnin päästä sitten jo lähdimme. Mutta lahjasta tykättiin kovasti, varmasti paras ja ikimuistoisin koskaan ! Illemmalla sitten vielä olimme serkun kanssa ajelemassa, ja hyvin sekin jo osaa ajaa ! Ainaki sitä neljääkymppiä.... :D Ja tänään sain sitten valtaani tän porukoiden talon, kun he lähtivät kaverinsa tyköön juhlimaan, oli hienoa saunoa yksin rauhassa ja juoda valkkaria sekä katsoa Sinkkuelämää -leffa. Ja voi että se on edelleen yks mun lemppareista, ehdottomasti ! :) Ja ehkä heijastaa vähän mun elämääkin joiltain osilta...

Ja nyt sitten ehkä jo kauneusunille, oon ollu todella väsyny tänään koko päivän. Opinnäytetyökin on jo hyvässä mallissa, toivon mukaan muutama kuva tuo siihen lisäpituutta niin hyvä tulee. Koulupohtimiset jääkööt siis huomiselle, sillä nyt oon uneni ansainnut !

P.s. Gossip Girlin kolmas tuokkariboksi kolahti postiluukusta perjantaina, loma menee siis muun muassa sen parissa ! ;)




"Haluun olla se tyttö, joka hymyilee itsekseen, kun on niin hyvä olla. 
Haluun olla se tyttö, joka arvostaa itseään. 
Haluun olla se tyttö, joka haaveilee katsellessaan ikkunasta ulos. 
Haluun olla se tyttö, jolla on koko elämä edessä. 
Haluun olla se onnellinen tyttö.

Tänään mä ymmärsin, ettei mun tarvii enää haluta.
Mähän oon se tyttö.
"

kuvat: weheartit

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland