Nahkatakkipäivä !

6.2.15

Torstaina käväistiin Marinan kanssa kuvailemassa tuolla ihanassa aurinkoisessa säässä (hahaa suck on that Finland, noei ikävä on ♥), koska Marina halus ittelleen uuden profiilikuvan. On vissiin halunnut jo jonkin aikaa, mut nyt vasta saatiin aikaseks lähtee kuvailemaan niitä. :D


Siis tosiaan tää säätila täällä Paisleyssä, mä rrrrakastan ! Pärjäsin nahkatakilla tuolla, kun lähdettiin kuvailemaan. Nahkatakilla, helmikuussa ?! Indeed, hippasen hassua. Löydettiin yks päivä kuljeskellessamme tuollainen mäennyppylä, missä oli asutusta, ja päätettiin mennä sinne kuvailemaan rauhassa. Siellä kun ei ihmisiä hirveästi liikuskellut.

Huomatkaa kuvissa tuo huppari ! Käytiin hakemassa Marinan kanssa nuo heti tokan koulupäivän jälkeen, noita ollaan himoittu siitä asti kun tultiin lentokentälle ja nähtiin ne noiden meidän vastaanottajien päällä. :D Mä oisin halunnut violetin, mut ne oli kaikki loppu, joten päädyin tuohon sinertävään, ja tykkään ! Marinalla on tuo sama harmaana. Onpahan kiva muisto, kun lähdetään täältä takas Suomeen. :)




Koulukin on jo alkanut, ja meillä tosiaan on nyt kolme eri ainetta, josta saadaan yhteensä 30 opintopistettä hyväksluetuks Suomessa. Meiltä löytyy Human Resource Management, International Marketing sekä Introduction to Events. Kaikki vaikuttaa kivoilta aineilta, vaikka tuossa HRM:ssä joudutaan nyt menemään ihan randomtyyppien (mulla skottilaisia koko ryhmä täynnä enkä saa oikein mitään niiden puheesta selvää, naiss) kanssa istumaan, sillä tehdään niiden kanssa ryhmätyö. Tuossa Eventsissä käydään yhden kurssin pidemmälle päässeiden hemmojen tunnilla ja arvioidaan niiden tapahtumiensuunnittelua ja toteutusta sekä järkätään itse tuolle opelle Glasgow tour. Kuulostaa niin hyvältä, etten malta oottaa ! Tuota markkinointia meillä oli tänään, ja heti päästiin open silmätikuiksi kun sanottiin olevamme Suomesta ja että voidaan pitää meidän esitelmä Suomesta heti ens viikolla. Kuulemma todella outoa suomalaisilta, sillä ollaan niin hiljaisia ja sisäänpäinkääntyneitä (onks tuo oikee sana ? Tulee vaan sama enkuks mieleen :D), ettei osannu odottaa tollasta meiltä. Plussat kotiin !

Muutenkin täällä nää opettajat on ihan supermukavia, ja ovat kyllä ihan into piukassa selittämässä opettamistaan aineista meille oppilaille. So much passion ! Vaikken hirveesti saanut tänään tuosta markkinoinninopesta selkoa (väsymys + skottiaksentti = not good for me), tajusin kuitenkin suurimman osan puheesta. Toiset kaks on muualta kuin Skotlannista, joten niistä saa selvää ihan hyvin. Innolla odotan tulevaa, vaikka on todella paljon hommaa tiedossa noiden kurssien saralta !




Mä oon tottunu jo käpyttelemään ja olemaan täällä noin 80 % ajasta noilla laseilla, joten heti kun nuo ottaa pois, näyttää todella hassulta. :D Tykkään niin paljon näistä mun uusista laseista, etten malttais ollenkaan käyttää enää piilareita ! Paitsi joissain spessutapauksissa.


Näitä kuvia kun otettiin, yks vanhempi pariskunta käveli ohi. Se pappa tuli tohon mun viereen ja jäi jubailemaan siihen meiän kanssa, "look how cute couple here is" ja Marina nappasee kuvia meistä. En kehdannut niitä täällä julkaista, mut tuli aika mahtiotoksia. :D Ihana !

Muutenkin nää ihmiset siis, ihan törkeen mukavia ja ihanan ystävällisiä. Jossain kaupassakin sulle sanotaan "thank you dear" ja väistettäessä "excuse me, pal". Suomalaisena (kuulemma "serious and cold people" näin nää opet täällä sanoo) en oo tottunut tällaseen huippuystävälliseen kohteluun. Kaipa se tulee tutuksi täällä vielä näinä 17 viikkona, jotka on jäljellä (hui kaks viikkoa jo menny !).





Nää maisemat vaan on niin upeita ! Tykkään erityisesti noista vanhoista rakennuksista, ja suoraan meiän asuntolan oleskelutilan ikkunasta näkyy pari kirkkoa. Jotenkin sitä pikkuhiljaa alkaa sopeutumaan tähän ympäristöön ja kulttuuriin. Tosin edelleen tuo punta-euro kurssit on hakusessa, mut who cares enää. :D Oon ihan puntien hallussa jo !




Täs mun superkuvaaja Marina ! (y) (huomatkaa: sillä on farkkutakki päällä !)

Äitipä pisti tuulemaan, ja lähetti mulle paketillisen kamaa Suomesta. Mä en tarkalleen ottaen tiiä mitä sieltä tulee tännepäin, mut innolla odottelen pakettia saapuvaksi Skotlantiin ! Saadaan antaa vähän maistiaisia suomalaisista herkuista skoteille ens perjantaina, kun pidetään meiän esitelmä Suomesta. :D Sitä odotellessa !

You Might Also Like

3 comments

  1. Hei ootko sää tehnyt jonkun superpostauksen, jossa kerrot kaikki missä oot ja miksi ja kauan ja mitä teet ja siis kerrot KAIKEN? :D Mua kiinnostaa hirveesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ihana :D <3 Mä en oo tainnu tehä sellasta ainakaan tänne, mut me pidetään mun kamun kanssa yhtä vaihtoblogia pystyssä, niin sieltä löytyy tietoa reissusta ! Voin kyllä tännekin sellaisen postauksen tehdä, et mitä teen ja missä oon ja kuinka kauan yms kun en muista ollaanko sellaista kunnollista ees tonne vaihtoblogiin tehty. :D linkki vaihtoblogiin: http://matkaskotlantiin.blogspot.fi/ :)

      Poista

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland