Mökkeröni

3.7.15

Ei, tää ei oo mikään mun mökki. Täällä mä asustelen tällä hetkellä ! :D Kaikki kyläilijät vaan aina sanoo tätä mökiksi, ja no kyllähän tää vähän sellaselta näyttää. Mun ikioma mökki ♥ Skotlannista kun tultiin tosiaan 8.6., niin heti seuraavana päivänä mentiin kirjoittamaan soppari tähän asuntoon ja nyt tää on mun. Syyskuusta etiäppäin tää on myös Marinan kämppä, yhteiselo jatkuu siis ! Kämppä on 50 neliöö ja omakotitalon siipirakennus, joten erinomaisesti mahdutaan kaks tyttöä tähän. Tilaa on nyt sit kakskyt neliöö enemmän ku mun vanhassa asunnossa, mut vuokra laski huomattavasti. Oon enemmän kuin tyytyväinen ! Tosiaan tuossa naapurissa asuu vuokraemäntä miehensä kanssa, he ovat niin ystävällisiä ja ihania ja kyselevät kuulumisia tasaisin väliajoin. Kerrankin sellanen fiilis, että musta välitetään oikeesti ! :D

Jos joku pohtii että miten ollaan tää löydetty, niin kaikki kunnia menee mun isälle tästä. Hän vielä uhrautui lähtemään tätä paikan päälle katsomaan, vaikka olikin aikamoinen matka kotikotoa tänne Lohjalle. Olen erittäin kiitollinen, kiitos isi ! ♥ Ja siunauksensa hän tälle antoi ja lähetti kuvia, ja mä olin heti aivan myyty. Näin jo itteni täällä asustelemassa, ja siitä se sitten lähti. :D

Ekaks ois kuvia tuosta mun pikkusesta terassista ja miltä takapiha näyttää. Ja kyllä, kukka on krhm "vähän" kärsinyt, en oo oikeen mikään viherpeukalo ja unohtu että tollanenkin tuolla on. :D






Tuo pikkuinen mökki ei siis oo mun, mutta se nyt tuosta takapihalta näkyy aika selkeesti. Tää oli siis osittain jo kalustettu, joten muun muassa nuo terassikalusteet olivat jo valmiina tuolla. Kuten myös tuo kukkanen, oikeen säälittää sen puolesta. :D Tän takia mulla oli kanerva kolme vuotta (kunnes äiti sitten päätti sen tappaa mun vaihdon aikana), koska se oli niin helppohoitoinen !

Seuraavaks sitten astutaan terassin ovesta sisälle, welcome !













Noista hyllyistä molemmat olivat jo täällä valmiina. Alun perin niistä piti jompikumpi heivata pois, mutta ne sopivat tuohon niin hyvin tuolleenkin, ettei sit viittitty alkaa raahaamaan niitä mihinkään. Sohva on huoneen keskipiste, tuolleen se oli meidän mielestä järkevin laittaa tuohon. Pääsenpähän tekemään hyppyjä sen yli tullessani ulkoa. >:D Sänky oli valmiina täällä myöskin jo, ja tuohon mahtuu nyt paremmin kaks nukkumaan poikaystävän ollessa kylässä. Lisäks ekaa kertaa ikinä mulla on RUOKAPÖYTÄ ja tuolit himassa (nekin oli valmiina jo täällä, kaks tuoleista on mun tuomia vaan). Kuinka luksusta ! Oonkin viettäny tässä niiden äärellä varmaan enemmän aikaa kuin sohvalla, ja se on jo jotakin ! :D Pitää nyt nauttia.

Sitten vähän keittiötä...






Tykkään ! Tää keittiö on tuhat kertaa parempi mitä mulla oli siinä entisessä Lohjan kämpässä, ja täällä mä oon jo tähän mennessä tehny paljon mieluummin ja enemmän ruokaa kuin siellä. Uudempi hella tekee ihmeitä ! Ainut miinus tuossa on se, että tuota keittiön pöytätilaa ei hirveesti oo, mut siihenkin on jo onneks tottunu. Pakastin löytyy myös, mut se on piilotettuna tuonne yhteen noista tulevista ovista. Samalla se toimii siivouskomerona, joten en ottanu siitä sen erikoisemmin kuvia. :D Kuka muuten arvaa mitä sarjaa tuossa katon ?

Sitten siihen eteiseen...


Tässä ois tää eteisen käytävä, jonka varrelta löytyy vessa, suihku ja sauna sekä se siivouskomero. Siivouskomero on tuossa vasurissa ekana, sit tulee suihku ja sauna ja sit tuolla etuoven vieressä vessa. Kaappitilaaki tuosta oikealta löytyy, tosin mulla oli niin paljon vaatteita ettei ne kaikki noihin mahtuneet (mulla on siis vaan tuo yks kaappi ja puolikas tuosta yhestä kaapista, jaettiin tasan Marinan kanssa). Onneks otettiin tuo mun lipastokin mukaan. :D




Suihkussa on tollanen "jeesus-valo" (lainaus Marinan suusta), joka tuo kivasti valoa sinne. Ei aina tartte edes olla valot päällä, kun tuo valaisee mukavasti. :D Saunassa oon vasta kerran ehtiny käymään, mut toimii erittäin hyvin ! Ekaa kertaa ikinä multa löytyy siis SAUNA mun kämpästä. Mitä luksusta. ♥




Siinä ois eteistä ja kenkiä. Just mietin, että käytän varmaan eniten noista noita sinisiä, mitkä ostin Primarkista Skotlannista. Muita en oo hirveesti käyttäny, mut kesällä tykkään tollasia kevyempiä tohveleita käyttää mieluummin kuin noita lenkkareita. :D Syksyllä sit !




Veski on kiva. Ainut miinus tuosta peilikaapista, se on meinaan mun pituiselle heebolle pikkasen liian matalalla. :D Pitää kumartua, jotta näkee pärstänsä. Aamuisin tietty hyvä, ettei tartte järkyttyä siitä ! Hajuvedet siinä myös järkässä, tuo uusin tulokas on synttärilahja poikaystävältä.


Tällainen näkymä on silloin, kun astut eteiseen ulko-ovesta. Mulla on siis oma autopaikkakin tuossa pihalla, ja talvisin pääsen vielä lämmittämään autoa. Plussaa pukkaa !


Hello Kitty tietysti pääsi kunniapaikalle. Ei jaksettu alkaa naulaamaan mitään turhia nauloja seinään, joten äiti päätti sen sopivan tuonne. Siellä se edelleen nojailee. :D

Tällanen pleissi ! Sisustus tulee muuttumaan vähän sitten, kun Marina tänne pöllähtää myöskin. Syyskuussa sit saattaa tulla uudistetumpaa versiota tästä postauksesta. :D

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland