Opiskelujuttuja

16.11.15

Mun opiskelija-arki tällä hetkellä näyttää enemmän tai vähemmän kiireiseltä. Oon nyt vaihtanut kampusopinnot siis tällaiseen projektityöskentelyyn meidän Lohjan Yrityslabralla, jossa kerään siis opintopisteitä projektien kautta. Nyt tässä elokuun lopusta tällä tavalla opiskelleena voin kertoa, että tää sopii mulle oikein hyvin ! Joitakin oppiaineita mun on kuitenkin vielä suoritettava kampuksella (kuten ruotsi), mutta muuten oon siirtynyt labran puolelle.


Tällä hetkellä oon vastuussa opiskelukavereideni Marinan ja Jennan kanssa meiän Yrityslabran somesta (blogi löytyy täältä, *klik*), ja mä tykkään ! Oon siis suuntautumassa juurikin tuontyylisiin hommiin, niin oon nyt haalinut projekteista tuon tyylisiä. Oon ihan innoissani, koska nää on just niitä, mistä mä tykkään ja mistä oon kiinnostunut ! :) Ja kun on kiinnostunut, on paremmin motivoitunut hommiin ja tekee ne paremmin ja huolellisemmin.

Oon tässä syksyllä ollut myös taas järjestämässä tapahtumaa. Viime vuonnahan siis olin mukana järjestämässä kahta eri tapahtumaa. Mä oon joka kerta tykännyt olla mukana, ja mielelläni tekisin kyseisiä hommia myös tulevaisuudessa. Jokaisen tapahtuman jälkeen tulee sellainen onnistumisen tunne, kun kaikki on loppu. Tapahtumassa näet myös oman kädenjälkesi, ja näet esimerkiksi mitä olisit voinut parantaa tai mikä meni erityisen hyvin jne. Ja se tunne, on ihan mieletön.


Oon muutenkin aika aktiivinen ollut täällä AMK:ssa: oon meiän paikallisyksikkötoiminnassa mukana sekä oon ollut tuutorina vuoden verran. En ois ikinä ennen varmaan näitä uskaltanut edes tehdä, mutta jotenkin nyt tän koulun myötä oon saanu sen verran itsevarmuutta ja rohkeutta, että oon uskaltanut tehdä ja liittyä kaikenlaisiin juttuihin mukaan. Lisäksi oon saanu monta mahtavaa tyyppiä lisää mun elämääni. Rehellisesti sanottuna ilman niitä en ois varmaan tähänkään asti päässyt. Joten iso kiitos kuuluu heille !


Olen myös kokenut sellaisia asioita, joista en ois ennen edes uskaltanut unelmoidakaan. Olin viime kevään vaihto-opiskelemassa Skotlannissa, joka oli kieltämättä yks mun elämäni parhaimpia kokemuksia. Ja päätöksiä. Mähän siis pelkäsin kuollakseni tuota lähtöä: puol vuotta jossain vieraassa maassa ilman niitä tuttuja rutiineja ja juttuja. En ollut ikinä kokenut tuollaista pidempää reissua, saatika reissaillut hirveästi. Onneks mulla oli paras matkaseura jakamassa kokemuksia mun kanssani. Tää reissu rikastutti mua, enkä tuu ikinä unohtamaan tätä matkaa. Varmaan vielä kiikkustuolissakin muistelen lämmöllä tuota matkaa. Lisää tuosta matkasta löytyy täältä *klik*.


Ennen kaikkea kaikkista eniten saan voimaa siitä, kun onnistuu jossakin asiassa. Siitä huomaa sen, ettei ole turhaan puurtanut jonkun asian parissa monta tuntia, ja jaksaa entistä paremmalla flowlla vetää muita tehtäviä eteenpäin. Myös se, kun saat valmiiksi yhden tehtävän, tulee helpottunut olotila ja alkaa paneutumaan seuraavaan asiaan. Ja huomaamattaan saakin monta asiaa pois alta. Nimimerkillä sain juuri yhden raportin tehtyä, joka on ollut to do-listalla jo pitkään. Mieletöntä !

Eikä pidä unohtaa sitä hauskanpitoa koulujuttujen ohella. Opiskelijabileitä meidän koulu järjestää aina tasaisin väliajoin, ja myös meidän oma kampus niitä on alkanut entistä innokkaammin järkkäilemään. On hyvä välillä ottaa se nenä pois niistä kirjoista ja rentoutua hyvässä seurassa. Hauskanpito kuuluu myös opiskeluun !


Ei se opiskelijaelämä aina oo ruusuilla tanssimista, kuten oon tässä muutamaan otteeseen saanut todistella. Sellaiset asiat, kuten raha, opintopisteet, ont, kurssit sun muut vaan laukkaa sun päässäs, ja tuntuu ettet saa mitään päätöstä niihin liittyen. Onneks kuitenkin näihinkin asioihin saa apua tarvittaessa. :)

Kaiken kaikkiaan opiskelijaelämä on kaikista murheista huolimatta aika kivaa aikaa. Siitä pitää ottaa kaikki irti, sillä oot rakentamassa tulevaisuuttas ja tekemässä mahtavia muistoja lisää elämääs. Sä elät tän jakson elämästäs vain kerran.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland