What's next?

15.1.17

Palautin pitkään ja hartaasti tehdyn opinnäytetyöni tällä viikolla sekä tein kypsyysnäytteen liittyen oppariini. Samalla tuli jotenkin ihan älyttömän helpottunut olo, mutta samalla kuitenkin hieman tyhjä olo. Mitä nyt? Mitä seuraavaksi? Mitä mä nyt puurran ja aherran? Eikö oikeesti ole mitään, mitä pitäisi tehdä tuon koulun eteen?

Todella tyhjä olo. Nytkö sitten pitäisi sen kuuluisan elämän alkaa, kun koulu loppuu?


Oon jo kauan aikaa porskuttanut menemään miettien pelkästään sitä, että saan ton koulun suoritettua loppuun. Kuitenkin nyt kun se oikeasti on loppu, ei mulla oikeestaan oo enää mitään tavoitteita joita jahdata. Tätäkö se kuuluisa aikuiselämä sitten on? Pitäis tietää, mitä sitä haluaa elämällään tehdä ja kokea: etsiä työpaikka, ostaa kiva kämppä, mennä naimisiin, saada lapsia jne. Nyt kun on tätä kuuluisaa vapaa-aikaa (hurja käsite), tulee sitä pohdituksi mitkä ne mun omat tavoitteet elämälle on. Mitä kohti mä alan suuntaamaan tässä elämässä?

No, mitä mä sitten haluaisin elämälläni tehdä? En osaa sanoa koko elämäni tavoitteita, mutta sellaisia pikkuisia tavoitteita osaan jo sanoa, mitä haluaisin tänä vuonna tapahtuvan. Tänä vuonna haluaisin ehdottomasti reissuun. Mulla ois muutama kohde, mihin oon jo pidemmän aikaa halunnut lähteä mutta ajan puutteen (ja rahan, opiskelijabudjetti kun ei ollut kummoinenkaan) takia en oo ikinä päässyt. Tänä vuonna tuolta listalta lähtee yksi kohde pois. Vuosi 2015 oli mun matkustelemisen kultavuosi, ja toivonkin vähän samanlaista maailman avartamista kuin silloin.

Toivon myös löytäväni niitä oman alan töitä, just sellasen työpaikan mikä on mulle se the työpaikka. Se, minne nautin mennä viikonlopun jälkeen. Se, missä on kiva työilmapiiri. Se, mistä tienaa tehden just sellaisia työtehtäviä, mitä rakastaa. Tää on mun ultimate goal, joka vaatii varmasti aikaa toteutuakseen, jopa enemmän kuin vuoden verran.


Kaikista eniten tänä vuonna kuitenkin aion keskittyä omaan hyvinvointiini: sekä siihen fyysiseen mutta yhä enemmän myös henkiseen hyvinvointiin. Oon todella pitkään voinut huonosti, joka on oireillut ulospäin tietyillä tavoilla. Olen jo heti alkuvuodesta ottanut itseäni niskasta kiinni ja tehnyt asioille jotakin sen valittamisen sijaan: olen käynyt lääkärillä, pohdiskellut, joogaillut, juonut vettä enemmän, aloittanut kävelylenkit pitkästä aikaa sekä pitänyt kerran viikossa herkkupäivän. Liian kauan oon katsonut tätä touhua vaan sivusta, enkä ottanut itseäni niskasta kiinni kun olisi pitänyt. Tänä vuonna aion siis kasvaa ihmisenä.

Ilman tavoitteita ei siis kuitenkaan jääty tämän vuoden osalta, vaikkei sitä koulua olekaan enää! Pikkuhiljaa tämän vapaa-ajan lisääntyessä pystyy keskittymään myös itseensä, eikä tarvitse olla niitä raportteja kirjoittamassa. Ihan varmasti kuitenkin jossain vaiheessa vuotta näen itteni kirjoittamassa jonkun kaverin raporttia... :D Toivon kuitenkin, että tää vuosi rikastuttaa mun elämääni jollakin tavalla! Vaikka nämäkin tavoitteet ovat pelkästään tämän vuoden tavoitteita, ovat ne tärkeitä etappeja kohti tulevaisuutta. Pidemmän tähtäimen tavoitteita tulee varmasti kirjattua ylös tämän vuoden aikana. Baby steps!

Mitä tästä koulusta sitten jäi käteen? Siitä ajattelin tehdä ihan oman postauksen lähiaikoina!

Instagram - Hemppe              Twitter - Hemppee             Snapchat - Hemppe             Pinterest - Hemppe

I returned my thesis this week, and started to wonder what I have to do now. What are my goals now? So long I thought only about graduating, that I forgot everything else. This year my goals are travelling, getting a job that I love and grow as a person: take care of my physical and mental wellbeing. That's important because I've been miserable a long time. This year that changes. I hope this year makes me rich: not necessary by money, but also in other ways. I'm going to tell more about what this school has taught me in next blogpost soon!

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland