Dreams

26.5.17

Mulla on monta unelmaa, joita olen tässä pienen elämäni aikana yrittänyt saavuttaa, niin huonolla kuin hyvälläkin menestyksellä. Joidenkin unelmien kohdalla on käynyt niin, että olen ne torpannut ja haudannut ennen kuin oon niitä edes ehtinyt saavuttaa sen enempää. Tuntuu, etten mä noihin kuitenkaan pääse, niin miks mä tollasia unelmoisin... Vaikka todellisuudessa ei se vaadi muuta kuin ponnistelua oikeaan suuntaan.


Mulla on tapana joka vuosi kirjoittaa itselleni kirje ja näin ollen katsoa joka vuoden lopussa, ovatko ne tavoitteet ja unelmat toteutuneet. Ja arvatkaa mitä: suurin osa niistä on aina toteutunut. Unelmiaan kannattaa kirjoittaa ylös, sillä sen myötä ne todennäköisemmin toteutuvatkin. Yhtenä vuotena mulla oli tavoitteena päästä amk:hon sisälle, toisena vuonna matkustella paljon ja kolmantena muuttaa uuteen kotiin oman kullan kanssa. Tasaisesti nämäkin unelmat ovat käyneet toteen, kaikesta huolimatta.

Olen monet kerrat kuullut kavereiden suusta, että "kumpa minäkin voisin" tai "minäkin haluaisin". Itse olen myös toistanut näitä samoja fraaseja, ja hieman asioita pohtiessani myös tullut siihen johtopäätökseen, että "no miksen voisi?" Unelmien ja tavoitteiden kanssa pitää muistaa se, että ne eivät toteudu hetkessä, ja että useimmat meistä tekevät kovasti töitä niiden unelmiensa eteen. Pitää siis olla myös sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä matkassa kohti unelmiaan ja haaveitaan. Esimerkiks mä oon haaveillut muutaman vuoden tällaisesta työstä, jossa arkipäivät on töitä ja viikonloput vapaat. En mä tätä oo kuitenkaan hetkessä saanut: tein aluksi melkein kuus vuotta vuorotyötä, kunnes mulle tuli mahdollisuus aloittaa tällainen kunnon rytmillinen ja rutiininomainen työaika. Kärsivällisyyttä siis oli matkassa, ja kaikkea kokeiltu siinä välissä!


Mulla on jo pidemmän aikaa ollut unelmana hypätä benjihyppy, sillä olen erittäin korkeanpaikankammoinen ja tämä olisi sitä itsensä ylittämistä. Plus se vois olla hauskaakin! Vuosi vuodelta kuitenkin haave on siirtynyt, ja jäänyt johonkin tulevaisuuteen (yleensä rahatilanteen vuoksi, hieman myös pelon takia). Ehkä tänä vuonna ylitän itseni, kerään rahat kasaan ja hyppään sen?

Instagram - Hemppe              Twitter - Hemppee             Snapchat - Hemppe             Pinterest - Hemppe

I have many dreams which I have tried to reach. Some of them I have reached with great success, others... not so great success. Some dreams I have just left because "I can't reach those, why did I ever thought about those..." In reality it takes only a lot of work to achieve those dreams.

Every year I write myself a letter which I read to myself end of the year. And guess what? Most of the dreams and goals I have achieved. When you write down your dreams, they easily come true. One year I dreamed of getting in university, second year travelling and third year move with my boyfriend in a nice apartment.

Many times I've heard my friends (and I) saying "I wish I could do that" or "I'd like to do that too". Why not? Dreams don't come true right away, and you need to work on them hard. You need patience!

My long-term dream has always been benji jump. I'm afraid of hights, so it would be exceeding myself. It could be fun! It have come a dream to the future, but I know that someday I'll jump it anyway!

You Might Also Like

2 comments

  1. Ihana postaus ja hyvin kirjoitettu! Toivottavasti saat hypättyä benjihypyn, ite en siihen pystyisi, koska en tykkää olla pää alaspäin :D Ihana kans tuo mekko noissa kuvissa!
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti Sini! :) Hahah, itsellekin se olisi suuuuri itsensä ja pelon ylittäminen, toivotaan että se tulis hypättyä vielä tänä vuonna. :D

      Poista

Popular Posts

Recommendation

Doing good

Ootteko te tienneet tällaisesta jyväskyläläisestä yrityksestä kuin RIVA Clothing ? Mä törmäsin tuohon Norppa-huppariin some...

Exchange blog from Scotland